Wednesday, March 18, 2009

KETUA PEMUDA UMNO MARAN DIGANTUNG 3 TAHUN



Semalam umno dikejutkan lagi dengan penggantungan beberapa ahli oleh lembaga disiplin parti. bagi pemuda pas maran ia bukanlah satu kejutan kerana rasuah dan umno sudah menjadi seperti KENTUT dan TAHI yang tidak boleh dipisahkan samasekali.

Cuma kali ini maran juga terlibat dengan ketua pemudanya digantung 3 tahun, tetapi ayah kepada beliau yg juga AJK umno bahagian dibebaskan dari sebarang tindakan. Kami pemuda pas mengharapkan penduduk maran khususnya dapat menilai perjuangan manakah yang telus dan jujur dan tidak ditipu sekali lagi dalam pru ke 13 nanti.

Nama-nama mereka yang dikenakan tindakan itu ialah Ketua Pemuda UMNO Bahagian Maran iaitu Mohamad Najuib Mohamad Shahaimi digantung keahlian selama tiga tahun atau satu penggal pemilihan berkuatkuasa 12 Mac lepas. Ahli UMNO dan Ahli Parlimen Bahagian Paya Besar, Datuk Abdul Manan Ismail (foto) yang pernah menjadi Setiausaha Sulit Najib Razak (1986-1994) pula digantung keahliannya selama setahun. Manakala tiga lagi yang juga bersalah tetapi hanya diberi amaran ialah Timbalan Ketua UMNO bahagian Paya Besar yang juga ADUN Sungai Lembing iaitu Datuk Md Sohaimi Mohamed Shah, AJK UMNO bahagian Paya Besar yang juga ADUN Panching iaitu Mohd Zaili Besar dan Naib Ketua UMNO Bahagian Paya Besar yang juga merupakan ADUN Lepar iaitu Mohd Sohaimi Jusoh. Sesungguhnya ini adalah merupakan sejarah paling pahit untuk dikenang buat UMNO Pahang sebenarnya. Biarpun ada yang diberi amaran dan sebagainya, namun ternyata dan terbukti bahawa mereka sebenarnya memang terlibat dengan rasuah dan tidak layak untuk bergelar Ahli Parlimen dan Ahli Dewan Undangan Negeri Pahang lagi sebenarnya. Mereka menghampakan harapan rakyat yang memilih mereka dulu. Apakah kita mahu terus bersekongkol dengan pemimpin yang ternyata pengamal rasuah yang ditegah oleh agama Islam.

Secara pribadi seorang sahabat menceritakan kepada saya bahawa Mohamad Najuib Mohamad Shahaimi ni dulunya pernah memondok di Pondok Pasir Tumbuh diawal tahun 90an. Ketika disitu beliau pernah mendapat didikan untuk mengenali PAS melalui usrah dan ceramah-ceramah.Beliau secara peribadi dididik disitu bersama sahabat-sahabat yang kini sangat aktif dengan PAS dan ahli aktif pas seperti Ustaz Ramli Abdul Rahman Naib Yang Dipertua Pas Kawasan Maran, Ustaz Sulaiman Mohamad YDP Pas Bera, Ustaz Abdul Nasir Ismail Bendahari Pemuda Pas Bera, Ustaz Zaki Hashim, Ustaz Mohd Suadi saad, Ustaz Mohd Redha dll. Dulu dia pernah mengakui ayahnya orang kuat UMNO maran tetapi beliau amat tertarik dengan gaya Tok Guru Nik Aziz...Tup-tup sedar tak sedar rupanya dia dah jadi Ketua Pemuda UMNO maran...

Saya rasa dia dah terlalu jauh dan lupa didikan dipondok dan teman2nya disana.Suasana dan masa yang telah begitu lama ditinggalkan menyebabakan dia telah begitu jauh berubah....sehingga berita ini mengaibkan beliau selaku seorang bekas pelajar pondokkkkk....Insaflah Najuib....

No comments: